elty.pl
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu
blog Elty
Cotygodniowa dawka eksperckiej wiedzy. Sprawdź czym dziś Cię zaskoczymy!

 Nextion edytor - instrukcja

  1. Intro
  2. Nowy projekt
  3. Elementy graficzne
    1. Text
    2. Scrolling text
    3. Number
    4. Xfloat
    5. Button
    6. Progress bar
    7. Picture
    8. Crop
    9. Hotspot
    10. Gauge
    11. Waveform
    12. Slider
    13. Dual-state button
    14. Checkbox
    15. Radio
    16. QRcode
    17. Switch
    18. ComboBox
    19. TextSelect
    20. SLText

Część II

 

Intro

Niesłabnąca popularność wyświetlaczy Nextion zainspirowała nas do umieszczenia więcej szczegółów na temat edytora grafiki dla tych wyświetlaczy. W tej chwili dostępna jest wersja V1.61.2 która posiada kilka nowych funkcjonalności. Nowa wersja posiada również nowe graficzne elementy interfejsu. Nową wersję możemy pobrać z tego miejsca.

Okno programu składa się z wielu paneli które można według własnego uznania przemieszczać i zmieniać ich rozmiary.

  1. Pasek tytułowy.
  2. Pasek menu.
  3. Pasek narzędzi.
  4. Panel zarządzania ekranami.
  5. Panel elementów graficznych (widget ).
  6. Panel atrybutów.
  7. Panel zarządzania obrazkami.
  8. Panel zarządzania fontami.
  9. Panel zarządzania plikami audio.
  10. Panel zarządzania video typu Gmov.
  11. Panel zarządzania plikami video.
  12. Panel projektu.
  13. Elementy niemające reprezentacji graficznej.
  14. Panel kodu użytkownika.
  15. Terminal kompilatora.
  16. Wybór wyświetlania programu lub ekranu .
  17. Pasek statusu.

Spis treści

Nowy projekt

Aby utworzyć nowy projekt wybieramy File -> New. W następnym kroku musimy wybrać rodzaj wyświetlacza.

Następnie musimy wybrać typ orientacji wyświetlacza oraz sposób kodowania tekstu:

Możemy również zabezpieczyć projekt hasłem:

Spis treści

 

Elementy graficzne

Element graficzny który chcemy umieścić na ekranie pobieramy z panelu elementów.

Jak widać nie wszystkie elementy są dostępne dla wyświetlaczy typu Basic i Enhanced.

Elementy oraz funkcjonalności oznaczone symbolem są dostępne tylko dla wersji Intelligent.

Spis treści

Text

Element umożliwia wstawianie tekstów na ekran. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. txt Sam tekst
  2. font Czcionka
  3. xcen Justowanie w poziomie.
  4. ycen Justowanie w pionie
  5. pw Typ tekstu hasło/normalny tekst. Dla typu hasło zamiast znaków wyświetlone zostaną tylko znaki '*'.
  6. pco Kolor tekstu.
  7. bco Kolor tła
  8. isbr Przenoszenie do nowej linii.
  9. spax Odstępy między znakami w poziomie
  10. spay Odstępy między znakami w pionie
  11. x Położenie na ekranie x
  12. y Położenie na ekranie y
  13. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  14. aph Stopień przeźroczystości.
  15. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. sta typ tła.
  4. style styl okienka tekstowego.
  5. key przypisanie klawiatury do edycji tekstu.
  6. w szerokość okienka tekstowego.
  7. h wysokość okienka tekstowego.

Spis treści

 

Scrolling text

Element umożliwia wstawianie przesuwającego się tekstu na ekran. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. txt Sam tekst
  2. font Czcionka
  3. xcen Justowanie w poziomie.
  4. ycen Justowanie w pionie
  5. pco Kolor tekstu.
  6. bco Kolor tła
  7. isbr Przenoszenie do nowej linii.
  8. spax Odstępy między znakami w poziomie
  9. spay Odstępy między znakami w pionie
  10. x Położenie na ekranie x
  11. y Położenie na ekranie y
  12. dir Kierunek przesuwania
  13. dis Szybkość przesuwania w px (2-50)
  14. tim Opóźnienie przesuwania
  15. en Zezwolenie przesuwania
  16. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  17. aph Stopień przeźroczystości.
  18. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. sta typ tła.
  4. style styl okienka tekstowego.
  5. key przypisanie klawiatury do edycji tekstu.
  6. w szerokość okienka tekstowego.
  7. h wysokość okienka tekstowego.

Spis treści

 

Number

Element zawierający dane liczbowe całkowite. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. val Liczba całkowita z zakresu -2147483648 do 2147483647
  2. font Czcionka
  3. xcen Justowanie w poziomie.
  4. ycen Justowanie w pionie
  5. pco Kolor tekstu.
  6. bco Kolor tła
  7. isbr Przenoszenie do nowej linii.
  8. spax Odstępy między znakami w poziomie
  9. spay Odstępy między znakami w pionie
  10. x Położenie na ekranie x
  11. y Położenie na ekranie y
  12. format Reprezentacja liczby (dziesiętnie, waluta, hex)
  13. lenth Ilość pokazywanych cyfr
  14. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  15. aph Stopień przeźroczystości.
  16. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. sta typ tła.
  4. style styl okienka liczbowego.
  5. key przypisanie klawiatury do edycji liczby.
  6. w szerokość okienka liczbowego.
  7. h wysokość okienka liczbowego.

Spis treści

 

Xfloat

Element zawierający dane liczbowe całkowite z możliwością wyświetlenia przecinka na określonej pozycji. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. val Liczba całkowita z zakresu -2147483648 do 2147483647
  2. font Czcionka
  3. xcen Justowanie w poziomie.
  4. ycen Justowanie w pionie
  5. pco Kolor tekstu.
  6. bco Kolor tła
  7. isbr Przenoszenie do nowej linii.
  8. spax Odstępy między znakami w poziomie
  9. spay Odstępy między znakami w pionie
  10. x Położenie na ekranie x
  11. y Położenie na ekranie y
  12. ws0 Ilość cyfr na lewo od przecinka
  13. ws1 Ilość cyfr na prawo od przecinka
  14. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  15. aph Stopień przeźroczystości.
  16. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. sta typ tła.
  4. style styl okienka liczbowego.
  5. key przypisanie klawiatury do edycji liczby.
  6. w szerokość okienka liczbowego.
  7. h wysokość okienka liczbowego.

Spis treści

 

Button

Przycisk. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. txt Tekst pojawiający się na przycisku
  2. font Czcionka
  3. xcen Justowanie w poziomie.
  4. ycen Justowanie w pionie
  5. pco Kolor tekstu nieaktywnego przycisku.
  6. pco2 Kolor tekstu aktywnego przycisku.
  7. bco Kolor tła nieaktywnego przycisku.
  8. bco2 Kolor tła aktywnego przycisku.
  9. isbr Przenoszenie do nowej linii.
  10. spax Odstępy między znakami w poziomie
  11. spay Odstępy między znakami w pionie
  12. x Położenie na ekranie x
  13. y Położenie na ekranie y
  14. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  15. aph Stopień przeźroczystości.
  16. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. sta typ tła.
  4. style styl okienka liczbowego.
  5. txt_maxl liczba znaków tekstu.
  6. w szerokość okienka liczbowego.
  7. h wysokość okienka liczbowego.

Spis treści

 

Progress bar

Pasek postępu. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. val Wartość paska postępu
  2. dis Zaokrąglenie narożników 0-100, 0 - kąt prosty
  3. pco Kolor pierwszo-planowy.
  4. bco Kolor tła.
  5. x Położenie na ekranie x
  6. y Położenie na ekranie y
  7. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  8. aph Stopień przeźroczystości.
  9. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. w szerokość paska postępu.
  4. h wysokość paska postępu.

Spis treści

 

Picture

Wstawia na ekran grafikę typu bit-mapa. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. pic Indeks obrazka w projekcie (lista obrazków jest w panelu nr7)
  2. x Położenie na ekranie x
  3. y Położenie na ekranie y
  4. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  5. aph Stopień przeźroczystości.
  6. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. w szerokość obrazka. Podanie wartości niższej niż faktyczny rozmiar grafiki spowoduje przycięcie jej.
  4. h wysokość obrazka. Podanie wartości niższej niż faktyczny rozmiar grafiki spowoduje przycięcie jej.

Spis treści

 

Crop

Odsłania prostokątny fragment grafiki. Komponent Crop jest przydatny do reprezentowania stanów.
Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. picc Indeks obrazka w projekcie (lista obrazków jest w panelu nr7)
  2. x Położenie na ekranie x
  3. y Położenie na ekranie y
  4. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  5. aph Stopień przeźroczystości.
  6. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. w szerokość obrazka. Podanie wartości niższej niż faktyczny rozmiar grafiki spowoduje przycięcie jej.
  4. h wysokość obrazka. Podanie wartości niższej niż faktyczny rozmiar grafiki spowoduje przycięcie jej.
Uwagi:
Zaleca się aby odsłaniana grafika miała rozmiar ekranu.


Spis treści

 

Hotspot

Element Hotspot zaznacza na ekranie obszar klikania. Kliknięcia w tym obszarze generują zdarzenia do których możemy przypisać własny kod
Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. x Położenie na ekranie x
  2. y Położenie na ekranie y
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. w szerokość obszaru klikania.
  4. h wysokość obszaru klikania.
Uwagi:
Tworząc obszar 2px X 2px możemy uzyskać uchwyt do kodu który możemy wywołać instrukcją click. W ten sposób można tworzyć kod przypominający funkcje.


Spis treści

 

Gauge

Element zegara analogowego. Swoim wyglądem przypomina analogowe mierniki wskazówkowe.
Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. val Wartość wychylenia wskazówki w stopniach 0°-360°, 0°-wskazówka na pozycji 9:00
  2. format Wstępne wychylenie wskazówki (offset)
  3. up Długość wskazówki w px. Jeśli dłuższa niż zegar to zostanie skrócona do wymiarów zegara. Wartość 32767 oznacza automatyczną długość.
  4. down Długość wskazówki po drugiej stronie osi
  5. left Przesunięcie promieniowe wskazówki
  6. pco Kolor wskazówki
  7. pco2 Kolor osi
  8. hig Średnica osi
  9. ws0 Szerokość końca wskazówki
  10. ws1 Szerokość początku wskazówki
  11. ws2 Szerokość stopki wskazówki
  12. x Położenie na ekranie x
  13. y Położenie na ekranie y
  14. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  15. aph Stopień przeźroczystości.
  16. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname Nazwa obiektu.
  2. vscope Zasięg lokalny/globalny.
  3. sta Typ tła elementu.
  4. w Szerokość zegara.
  5. h Wysokość zegara.
Uwagi:
W serii Basic i Enhanced:
komponenty miernika nie są przydatne do układania w stosy/warstwy (na przykład: zegar z trzema wskazówkami), ponieważ ponownie narysowany miernik nadpisze każdy dolny miernik. Element miernika ma zawsze charakter kwadratowy. Półokrągłe mierniki na krawędzi ekranu nie są osiągane.
W serii Intelligent:
miernik ma możliwość układania w stos z wysoce konfigurowalnymi wskazówkami i pozycjonowaniem poza granicami co daje wiele możliwych efektów, niemożliwych do osiągnięcia w poprzedniej serii.

Spis treści

 

Waveform

Element wykresów który służy do rysowania punktów danych na osi y w maksymalnie 4 kanałach.
Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. bco Kolor tła
  2. gdc Kolor siatki
  3. gdw Rozmiar siatki w poziomie
  4. gdh Rozmiar siatki w pionie
  5. pco0 Kolor wykresu nr0
  6. pco1 Kolor wykresu nr1
  7. pco2 Kolor wykresu nr2
  8. pco3 Kolor wykresu nr3
  9. dis Procentowe skalowanie wykresu od 10% do 1000%
  10. x Położenie na ekranie x
  11. y Położenie na ekranie y
  12. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  13. aph Stopień przeźroczystości.
  14. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. sta Typ tła elementu.
  4. dir Kierunek rysowania wykresu.
  5. ch Liczba kanałów.
  6. w szerokość elementu.
  7. h wysokość elementu.
Uwagi:
Przebiegi nigdy nie są globalne: dodawanie punktów danych za pomocą add / addt można wykonać tylko wtedy, gdy przebieg jest na aktywnej bieżącej stronie.
Składowa y przebiegu jest ograniczona do wysokości przebiegu -1 lecz maksymalnie do 255.


Spis treści

 

Slider

Suwak poziomy lub pionowy. Służy do ustawiania wartości zmiennych
Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. wid Szerokość elementu przesuwanego.
  2. hig Wysokość elementu przesuwanego.
  3. dis Zaokrąglenie naróżników.
  4. bco Kolor tła za suwakiem.
  5. bco Kolor tła przed suwakiem.
  6. val Położenie suwaka.
  7. maxval Maksymalna wartość suwaka.
  8. minval Minimalna wartość suwaka.
  9. ch Procentowa szerokość tła 0% do 1000%
  10. x Położenie na ekranie x
  11. y Położenie na ekranie y
  12. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  13. aph Stopień przeźroczystości.
  14. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. mode Poziomy/pionowy.
  4. sta Typ tła elementu.
  5. psta Typ suwaka.
  6. w Szerokość elementu.
  7. h Wysokość elementu.
Uwagi:
Suwak ma dodany kod zdarzenia Touch Move, przydatny do aktualizacji aktualnej pozycji suwaków.


Spis treści

 

Dual-state button

Przycisk dwustanowy. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. font Czcionka
  2. bco Kolor tła nieaktywnego przycisku.
  3. bco2 Kolor tła aktywnego przycisku.
  4. pco Kolor tekstu nieaktywnego przycisku.
  5. pco2 Kolor tekstu aktywnego przycisku.
  6. xcen Justowanie w poziomie.
  7. ycen Justowanie w pionie
  8. val Aktualny stan 0 lub 1
  9. txt Tekst pojawiający się na przycisku
  10. isbr Przenoszenie do nowej linii.
  11. spax Odstępy między znakami w poziomie
  12. spay Odstępy między znakami w pionie
  13. x Położenie na ekranie x
  14. y Położenie na ekranie y
  15. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  16. aph Stopień przeźroczystości.
  17. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. sta typ tła.
  4. style styl okienka .
  5. txt_maxl liczba znaków tekstu.
  6. w szerokość elementu.
  7. h wysokość elementu.

Spis treści

 

Checkbox

Pole wyboru. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. bco Kolor tła.
  2. pco Kolor kwadratu w stanie "zaznaczony".
  3. val Aktualny stan 0 lub 1
  4. x Położenie na ekranie x
  5. y Położenie na ekranie y
  6. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  7. aph Stopień przeźroczystości.
  8. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. w szerokość elementu.
  4. h wysokość elementu.

Spis treści

 

Radio

Pole selektywnego wyboru. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. bco Kolor tła.
  2. pco Kolor koła w stanie "zaznaczony".
  3. val Aktualny stan 0 lub 1
  4. x Położenie na ekranie x
  5. y Położenie na ekranie y
  6. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  7. aph Stopień przeźroczystości.
  8. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. w szerokość elementu.
  4. h wysokość elementu.
Uwagi:
Grupowanie elementów typu radio należy do użytkownika.

Spis treści

 

QRcode

Wstawia kod obrazkowy QR. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. bco Kolor tła.
  2. pco Kolor ciemnych stref QR.
  3. txt Tekst do zakodowania
  4. x Położenie na ekranie x
  5. y Położenie na ekranie y
  6. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie
  7. aph Stopień przeźroczystości.
  8. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname nazwa obiektu.
  2. vscope zasięg lokalny/globalny.
  3. txt_maxl liczba znaków tekstu.
  4. w szerokość elementu.
  5. h wysokość elementu.
Uwagi:
Liczba znaków tekstu do zakodowania jest ograniczona do 84 dla Basic i do 192 dla Enhanced i Intelligent.

Spis treści

 

Switch

Przełącznik przesuwny dwustanowy. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
      1. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie.
      2. aph Stopień przeźroczystości.
      3. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
      4. val Aktualny stan 0 lub 1
      5. bco Kolor tła nieaktywnego przycisku.
      6. pco Kolor suwaka przycisku.
      7. bco2 Kolor tła aktywnego przycisku.
      8. pco2 Kolor suwaka aktywnego przycisku.
      9. pco1 Kolor tekstu przycisku.
      10. font Czcionka
      11. dis Zaokrąglenie narożników 0-100, 0 - kąt prosty
      12. txt Tekst pojawiający się na przycisku. Znak rozdzielający to "/"
      13. x Położenie na ekranie x
      14. y Położenie na ekranie y
      Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
      1. objname Nazwa obiektu.
      2. vscope Zasięg lokalny/globalny.
      3. dez Poziomo/Pionowo
      4. w Szerokość.
      5. h Wysokość.

Spis treści

 

ComboBox

Lista wyboru. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie.
  2. aph Stopień przeźroczystości.
  3. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
  4. font Czcionka
  5. bco Kolor tła aktywnego elementu listy.
  6. pco Kolor tekstu aktywnego elementu listy.
  7. xcen Justowanie w poziomie.
  8. ycen Justowanie w pionie
  9. spax Odstępy między znakami w poziomie
  10. dis Zaokrąglenie narożników 0-100, 0 - kąt prosty
  11. txt Tekst pojawiający się po resecie ekranu
  12. up Wyświetlanie strzałki w "górę"
  13. pco3 Kolor strzałki obok tekstu.
  14. bco1 Kolor tła elementów listy.
  15. pco1 Kolor kolor tekstu na rozwiniętej liście.
  16. path Lista elementów.
  17. dir Kierunek rozwijania lisy.
  18. qty Liczba elementów listy pokazanych po rozwinięciu.
  19. ws0 Odstęp pomiędzy elementami rozwiniętej listy.
  20. val Index aktualnie wybranego elementu.
  21. bco2 Kolor tła wybranego elementu.
  22. pco2 Kolor tekstu wybranego elementu.
  23. hig Wysokość/szerokość rozwiniętych elementów.
  24. down Domyślne wyświetlenie listy po resecie ekranu rozwinięta/zwinięta.
  25. mode Sposób wyświetlenia strzałek na rozwiniętej liście.
  26. wid Rozmiar strzałek na rozwiniętej liście.
  27. ws1 Przerwa pomiędzy strzałkami a rozwiniętą listą. *1
  28. ch Bezwładność wyświetlenia.
  29. x Położenie na ekranie x
  30. y Położenie na ekranie y
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname Nazwa obiektu.
  2. vscope Zasięg lokalny/globalny.
  3. sta typ tła.
  4. txt_maxl Maksymalna długość (zajętość pamięci).
  5. path_m Maksymalna długość kontentu dla listy.
  6. w Szerokość.
  7. h Wysokość.
Uwagi:
*1 Parametr ws1 w programie występuje jako zielony lecz wykonanie operacji zmiany jego wartości powoduje zgłaszenie błędu

Spis treści

 

TextSelect

Wybór tekstu. Widget często spotykany w aplikacjach na Androida. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie.
  2. aph Stopień przeźroczystości.
  3. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
  4. font Czcionka
  5. bco Kolor tła.
  6. pco Kolor tekstu drugoplanowy.
  7. pco2 Kolor tekstu wybranego elementu.
  8. spax Odstępy między znakami w poziomie
  9. hig Wysokość/szerokość wybieranych elementów.
  10. dis Poziome linie dla okienka wyboru
  11. pco1Kolor poziomych linii.
  12. val Index aktualnie wybranego elementu.
  13. ch Bezwładność.
  14. path Lista elementów.
  15. x Położenie na ekranie x
  16. y Położenie na ekranie y
Parametry które mogą być zmieniane tylko podczas procesu projektowania:
  1. objname Nazwa obiektu.
  2. vscope Zasięg lokalny/globalny.
  3. sta Typ tła.
  4. style Styl graficzny elementu.
  5. txt Tekst ustawiany poprzez zmianę atrybutu val. Tylko do odczytu (Nie ustawiać).
  6. path_m Maksymalna długość kontentu dla listy.
  7. w Szerokość.
  8. h Wysokość.

Spis treści

 

SLText

Wielolinijkowe okienko tekstowe. Widget w innych językach programowania znany jako TextArrea. Parametry które mogą być zmieniane podczas pracy wyświetlacza zarówno z poziomu kodu wyświetlacza jak i mikrokontrolera:
  1. drag Umożliwia użytkownikowi przesuwanie elementu po ekranie.
  2. aph Stopień przeźroczystości.
  3. effect Rodzaj animacji pojawiania się elementu na ekranie.
  4. font Czcionka
  5. bco Kolor tła.
  6. pco Kolor tekstu.
  7. xcen Justowanie w poziomie.
  8. left Wyświetlanie scrollbar.
  9. ch Bezwładność.
  10. txt Tekst.
  11. isbr Przenoszenie do nowej linii.
  12. spax Odstępy między znakami w poziomie
  13. spay Odstępy między znakami w pionie
  14. val_y Pozycja wyświetlania tekstu. (pozycja scrollbar)
  15. x Położenie na ekranie x
  16. y Położenie na ekranie y
objname Nazwa obiektu.
  1. vscope Zasięg lokalny/globalny.
  2. sta Typ tła.
  3. style Styl graficzny elementu.
  4. key Przypisanie klawiatury do edycji tekstu.
  5. txt_maxl Liczba znaków tekstu.
  6. path_m Maksymalna ilość linii tekstu.
  7. maxval_y Maksymalna wartość przesunięcia (max scrollbar). Ustawiane przez wyświetlacz. Tylko do odczytu. Nie ustawiać
  8. w Szerokość.
  9. h Wysokość.

Spis treści

 

Część II

Komentarze do wpisu (0)

Holder do góry
Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium