Pierwszy projekt dla wyświetlacza DWIN DMG10600T070_A5WTC, korzystając z tej instrukcji będziesz wstanie zacząć pracę w środowisku DWIN DGUS.
Zajmiemy się wyświetleniem dowolnej grafiki służącej jako tło, zajmującej cały ekran, na którą będziemy nakładać przyciski, kontrolki oraz mniejsze grafiki.
0. Oprogramowanie DWIN DGUS
- po uruchomieniu tworzymy nowy projekt
- z rozwijanej listy wybieramy rozdzielczość naszego wyświetlacza
- wybieramy miejsce zapisu projektu
1. Przygotowanie plików graficznych:
- jako tło możemy użyć dowolnego zdjęcia\grafiki w formatach jpg, bmp, png.
- oryginalne nazwy plików powinny być zmienione na np. 00, 01, 02 itp.
- wszystkie pliki dobrze jest umieścić w jednym katalogu
- rozdzielczość plików graficznych może być większa lub mniejsza niż rozmiar ekranu, program konwertujący zmieni ją automatycznie.
2. Przygotowanie i konwersja plików graficznych
- do konwersji służy zewnętrzny program, który uruchamiamy klikając " Pictures conversions", program zmienia rozdzielczość plików oraz konwertuje je do postaci bmp
- w oknie Size ustawiamy rozdzielczość wyświetlacza
- klikamy ADD i ładujemy wcześniej przygotowane pliki graficzne
- następnie Images Conversion
- jako miejsce zapisania plików wyjściowych zalecany jest katalog image w katalogu naszego projektu
3. Tworzenie pliku ICL zawierającego pliki tła
- nie zależnie ile mamy plików tła 1 czy więcej, wszystkie należy skonwertować do jednego pliku ICL, który zostanie załadowany do pamięci wyświetlacza
- uruchamiamy ICL Generator
- klikamy Select Directory i wybieramy katalog image z naszego projektu
- klikamy Generate ICL i zapisujemy plik pod nazwą 32.icl w katalogu DWIN_SET
Nazwa pliku wskazuje na miejsce w pamięci wyświetlacza pod które zostanie zapisany plik. Domyślnie 32 zarezerwowane jest dla plików tła.
4. Umieszczanie tła na ekranie wyświetlacza
- wygląd wyświetlacza i jego funkcje edytujemy w zakładce Touch and display config
- klikamy plus i wybieramy plik tła z katalogu image
- klikamy Generate, spowoduje to wygenerowanie gotowych plików, które możemy przenieść do pamięci wyświetlacza
5. Kopiowanie danych do pamięci wyświetlacza DWIN za pomocą karty SD
- na kartę pamięci kopiujemy cały katalog DWIN_SET
- karta powinna być sformatowana jako FAT32, rozmiar alokacji 4096 Bajtów
- kartę wkładamy do gniazda kart pamięci w wyświetlaczu
- włączamy zasilanie i czekamy aż kopiowanie zostanie zakończone komunikatem END
- wyłączamy zasilanie wyświetlacza, wyjmujemy kartę